رفتن به محتوای اصلی
با ما در ارتباط باشید!
بهترین مکمل ها برای ورزشکاران هنرهای رزمی

بهترین مکمل ها برای ورزشکاران هنرهای رزمی

بدون شک یکی از حوزه های مهم و کاربردی علوم ورزشی، تغذیه ورزشی است که شناخت هر چه بیشتر آن تأثیر زیادی بر عملکرد ورزشی دارد.

کازئین
پروتئین وی
آرژنین
گلوتامین

کازئین:
کازئین یک پروتئین با هضم کند که بهتراست شب، قبل از خواب مصرف شود. این پروتئین باعث می شود اسیدهای آمینه آزاد شده در جریان خون برای یک ریکاوری طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرند.

پروتئین وی:
یکی از ساده ترین و بی دردسر ترین مکمل ها پروتئین وی هست که به منظور رشد عضله استفاده می شود. پروتئین وی را قبل و به خصوص بعد از تمرین استفاده کنید. استفاده پروتئین وی بعد از تمرین برای شدت بخشیدن به سنتز پروتئینی ضروری هست. همچنین پروتئین وی علاوه بر عضله سازی میتواند به چربی سوزی شما نیز کمک کند.

آرژنین:
یک اسید آمینه نسبتاً قدرتمند با توانایی های بسیار منحصر به فرد است. آرژنین و مکمل های دارای آرژنین یکی از پر کاربردترین مکمل ها در ورزش های رزمی هست. بدن به راحتی آرژنین را به منو اکسید نتیتروژن تبدیل کرده و از آنجایی که این ماده رشد را تنظیم می کند و به انبساط رگ های خونی کمک می کند و محرکی برای کسب حجم و نیرو و استقامت است. با منبسط شدن رگها، خون بیشتری وارد عضلات می شود در نتیجه اکسیژن و مواد غذایی بیشتری به عضله می رسد. همچنین مصرف آرژنین در کنار تمرین می تواند به عمل چربی سوزی نیز کمک کند. آرژنین را قبل از تمرین مصرف کنید. توجه کنید که بدن نمی تواند آرژنین رو تولید کند پس باید آن را از منابع خارجی تامین کنید.

گلوتامین:
هیچ چیز مثل گلوتامین به یه رزمی کار خسته کمک نمی کند! عضلات توانایی آن را دارند که آمینواسید را با هم ترکیب کنند تا گلوتامین شکل بگیرد. گلوتامین از تخریب و تحلیل عضلات جلوگیری کرده و به بهبود آنان و عضله سازی کمک میکند. علاوه بر این گلوتامین نیز میتواند چربی سوزی کند! گلوتامین را بعد از ورزش و قبل خواب استفاده کنید.

به اشتراک گذاشتن این مطلب در:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×بستن جستجو
جستجو