رفتن به محتوای اصلی
با ما در ارتباط باشید!
10 مکمل عالی برای کوهنوردان

10 مکمل عالی برای کوهنوردان

اگر در مورد کوهنوردی جدی هستید، باید در مورد تغذیه و دریافت پروتئین کافی هم جدی باشید. اسیدهای آمینه,بلوک های سازنده ماهیچه ها، تاندون ها و رباط ها، اندام های حیاتی و پوست شما هستند. کوهنوردی ورزشی است که جزء رشته های استقامتی طبقه بندی می شود. مهمترین و جدی ترین موضوعی که کوهنوردان با آن رو به رو می شوند تخلیه گلیکوژن، آتروفی عضلات و ریکاوری سریع می باشد.
برای تامین و بازسازی گلیکوژن کوهنوردان باید سراغ مکمل های کربوهیدراتی بروند و برای جلوگیری از آتروفی عضلات و ریکاوری سریع پروتئین وی و آمینو اسیدها بسیار موثر هستند.
مکمل های که در این رشته ورزشی زیاد استفاده میشود:
پروتئین وی
• کراتین
• BCAAs
• بتاآلانین
• گلوتامین

پروتئین وی:
ورزش شدید باعث افزایش نیاز بدن به پروتئین می شود و از این رو میزان لازم پروتئین در رژیم غذایی برای ورزشکاران حرفه ای بیشتر است.پروتئین وی جزو مکمل های برتر برای بازیابی سریع و تقویت انرژی می باشد، همچنین به عنوان یک منبع ایده آل از مواد مغذی برای ساخت عضله است زیرا از نظر محتوای اسیدهای آمینه زنجیره ای شاخه ای (BCAA) و گلوتامین بسیار عالی است. مکمل های پروتئینی به عنوان یک مکمل مناسب برای کوهنوردان می باشند.

کراتین:
کراتین یک اسید آلی است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود. این مکمل قدرت و استقامت بدن را تا حد زیادی بهبود می بخشد و آن را به عنوان یک مکمل ایده آل برای کوهنوردان ورزشی و صخره نوردها تبدیل می کند.در ارتباط با استقامت نیرو، کراتین با افزایش جریان خون باعث کاهش درد و خستگی می شود. در واقع این مکمل را به عنوان مکمل واحد میتوان برای کوهنوردی انتخاب کرد.

BCAAs:
مکمل BCAA باعث تقویت عضلات در حال کار و ریکاوری آنها وافزایش سنتز عضلات می شود و در تمرین های طولانی باعث کاهش احساس خستگی می شود. اگرچه پروتئین حاوی BCAA است، اما برای دستیابی به اسیدهای آمینه به فرم آزاد، پروتئین باید کاملاً هضم شود و این فرایند زمان می برد.استفاده مستقیم ازاین فرم آمینو اسیدها نیاز به هضم ندارند و به طور مستقیم در جریان خون جذب می شوند، این روش بسیار سریعتر و کارآمدتر برای افزایش غلظت BCAA در بدن است. تحقیقات نشان داده اند 15 دقیقه بعد از مصرف مکمل، غلظت BCAA در خون طی 15 دقیقه افزایش می یابد و 30 دقیقه پس از مصرف، به بیشترین مقدار خود میرسد، در نتیجه، استفاده ازمکمل BCAA حدود 15 دقیقه قبل از تمرین و پس از تمرین در کنار یک منبع خوب از پروتئین، بهترین روش برای افزایش عملکرد و ریکاوری در کوهنوردی میشود.

بتا آلانین:
بتاآلانین برای کوهنوردان بسیار مفید است. این مکمل باعث افزایش کارنوزین در ماهیچه ها می شود، که متعاقبا باعث استقامت و افزایش نیرو می شود، وبه طور قابل توجهی موثردر ریکاوری بدن در ورزش هایی با شدت بالا می شود. برای یک کوهنورد، حفظ انرژی بسیار معنی دار است زیرا این انرژی باعث بهبود عملکرد در اواخر مراحل یک مسیر می شود – این مکمل در کاهش خستگی بدن و افزایش قدرت واستقامت کلی شما بسیار موثر است.

گلوتامین:
گلوتامین اسیدامینه ای است که در بازسازی گلیکوژن، افزایش سیستم ایمنی و جلوگیری از بیش تمرینی به کوهنوردان کمک می کند. همچنین گلوتامین سنتز پروتئین ماهیچه ها، افزایش انرژی را تقویت می کند. بنابراین شما می توانید از این مکمل به نحو احسن استفاده کنید. گلوتامین یک ماده شگفت آور برای بازیابی وریکاوری می باشد.

به اشتراک گذاشتن این مطلب در:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×بستن جستجو
جستجو