رفتن به محتوای اصلی
با ما در ارتباط باشید!
سلامتی ما از آنچه می خوریم شروع می شود

سلامتی ما از آنچه می خوریم شروع می شود

این روزها مردم در مورد التهاب زیاد صحبت می کنند: این چه چیزی است، از کجا شروع می شود، چه عواقبی ایجاد می کند و البته چگونه می توانید با آن مبارزه کنید. در زندگی مدرن، رژیم مدرن، یا چیزی است که می توانید کنترل کنید یا از آن جلوگیری کنید.

مبارزه با التهاب مزمن در روده شروع می شود. سلامت روده به هضم و جذب مؤثر غذاها و مواد مغذی که می خوریم و همچنین سلامت کلی دستگاه گوارش مربوط می شود. این به معده شما محدود نمی شود بلکه روده بزرگ و روده کوچک را نیز شامل می شود. اینها برخی از بزرگترین اندام ها و سیستم ها در بدن شما هستند، بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید با تغییراتی اندک در سبک زندگی خود تأثیرات قابل توجهی داشته باشید.

هنگامی که شما سلامت روده را حفظ نمی کنید، التهاب پاسخ طبیعی بدن است.

علائم التهاب در بدن چیست؟
سیستم ایمنی ضعیف
درد مفاصل
خستگی
سردرد
علائم بیماریهای خود ایمنی
کم خوابی
انرژی کم
افزایش وزن
هضم ضعیف و نفخ شکم
یبوست

رژیم غذایی خود را برای مبارزه با التهاب مزمن طراحی کنید.
بله، التهاب علائم زیادی دارد و بیشتر ما حداقل تعداد کمی از آنها را تجربه کرده ایم. این بدان معنا نیست که التهاب مزمن را تجربه کرده اید. اما اگر هر یک یا چند مورد از این موارد وجود داشت، با نگاهی خوب به رژیم غذایی، می توان به حل آن کمک کرد.

نحوه عملکرد دستگاه گوارش ما نه تنها مشخص می کند که بدن ما چگونه مواد مغذی را هضم و جذب می کند، بلکه نشان می دهد که چگونه در برابر التهاب مقاومت می کند. به بیان ساده تر، سلامتی ما از آنچه می خوریم شروع می شود.

غذاهای مختلف می توانند التهاب را در بدن ما ایجاد کنند، و یک برنامه غذایی خاص موجب پایین آمدن از علت اصلی التهاب و موجب بهبود سلامتی می شود.

آلرژی های غذایی مانند غذاهای فرآوری شده و غذاهای پر قند، نقش مهمی در پاسخ التهابی بدن دارند. بسیاری از ما غذاهای مسکن التهاب مصرف می کنیم و حتی متوجه آن نمی شویم.

کدام غذاها ضد التهاب هستند؟
رژیم ضد التهابی بیشتر از آنچه شما می خورید مربوط به چیزی است که شما نمی خورید. غذاهایی که می خورید می تواند تأثیر فوق العاده ای بر سلامت روده شما و کاهش التهاب داشته باشد، بنابراین انتخاب غذاهای کامل به طور طبیعی با قند کم، مورد خوبی برای شروع است. برای برخی افراد – اما نه همه – استفاده نکردن از محصولات لبنی می تواند یک شروع خوب باشد.

به عبارت ساده، فقط غذای واقعی بخورید! یک شروع برای یک رژیم ضد التهابی، در درجه اول از سبزیجات، میوه ها، آجیل ها، دانه ها، پروتئین های گیاهی یا جانوری و دانه های ضد آلرژی مانند برنج و کینوا تشکیل شده است.

ایده خوردن غذاهای کامل برای سلامتی بهتر چیز جدیدی نیست.

صرف نظر از برچسبی که روی آن گذاشته اید، خوردن غذای ساده و عمدتاً غیر فرآوری شده برای کاهش التهاب و بهبود سلامت روده مهم است. اگر در حال حاضر رژیم غذایی می خورید که بیشتر آن بر اساس غذاهای کامل استفاده می شود و هنوز هم علائم آن وجود دارد، بهتر است که به یک متخصص تغذیه یا متخصص آلرژی مراجعه کنید.


منابع:

1- O’Keefe, J. H., Gheewala, N. M., & O’Keefe, J. O. (2008). Dietary strategies for improving post-prandial glucose, lipids, inflammation, and cardiovascular health. Journal of the American College of Cardiology, 51(3), 249-255

2- Shahidi, F. (2009). Nutraceuticals and functional foods: whole versus processed foods. Trends in Food Science & Technology, 20(9), 376-387

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×بستن جستجو
جستجو