رفتن به محتوای اصلی
با ما در ارتباط باشید!
بهترین مکمل ها برای دوچرخه سواران

بهترین مکمل ها برای دوچرخه سواران

 

بهترین مکمل ها برای دوچرخه سواران

دوچرخه سواری ورزش استقامتی با شدت بالا است که نیاز به مقدار زیادی کالری، کربوهیدرات و چربی دارد. برای به حداکثر رساندن عملکرد دوچرخه سواری، یک رژیم غذایی سالم را که حاوی میوه های تازه، سبزیجات و غلات است و علاوه بر این، در نظر گرفتن مکمل ها به خصوص برای دوچرخه سواران مفید است. در حالی که دوچرخه‌ سواران غیر حرفه‌ای حدود 300 کیلومتر در هفته تمرین می‌کنند، دوچرخه‌سواران حرفه‌ای مسافتی حدود 400 تا بیش از 1000 کیلومتر در هفته رکاب می‌زنند. با این حجم بالای تمرین، نقش تغذیه در عملکرد ورزشکاران و حفظ آمادگی جسمانی ایشان بیش از پیش مشخص می‌شود.

سوخت اصلی ورزش دوچرخه‌سواری کربوهیدرات است که در عضلات و کبد به شکل گلیکوژن ذخیره می‌شود. بدن تنها قادر است مقدار مختصری از کربوهیدرات را ذخیره کند؛ به همین علت، افزایش و ذخیره‌سازی آن اهمیت زیادی دارد.

رژیم‌های غذایی دوچرخه‌سواران باید تنوع کیفی و کمی مناسبی داشته باشند تا پروتئین لازم را به منظور حمایت از ترمیم عضله تأمین کند. چربی‌های اشباع نشده برای کاهش آسیب عضلات و ویتامین‌ها و مواد معدنی برای کمک به رشد و ترمیم سلولی لازم هستند.

مکمل های مفید برای دوچرخه سواری:

  • وی پروتئین
  • بتا آلانین
  • کراتین
  • کافئین
  • ویتامینD

وی پروتئین:

کربوهیدرات منبع اصلی انرژی مصرف شده در هنگام دوچرخه سواری است. با این حال، در طی ورزش، فیبرهای عضلانی شکسته می شوند. بنابراین احتیاج به بازسازی دارند تا قوی تر شوند. پروتئین های خوراکی کمک می کنند تا “سنتز پروتئین عضلانی” بیشتر انجام شود – به عبارت دیگر، بهبود و ریکاوری را تسریع می کنند. وی پروتئین حاوی پروتئین با کیفیت بالا می باشد و به راحتی می توان مقدار پروتئین مصرفی رو در روز ارزیابی کنیم.

بتا آلانین:

بتا آلانین تأیید شده که تاثیر مثبتی بر روی سرعت های مکرر و افزایش قدرت در ورزش های استقامتی دارد. این مکمل برای دوچرخه سوارانی که درمسیر جاده ای هستند بسیار مفید است اما نباید بیشتر از دوز مصرفی روزانه تایید شده استفاده کنید.

کراتین:

کراتین به طور طبیعی در غذا در دسترس است – شما می توانید آن را در حدود 2 گرم در نیم کیلو گوشت قرمز و 4.5 گرم در نیم کیلو ماهی قزل آلا پیدا کنید.

با این حال، شما می توانید آن را به صورت مکمل دریافت کنید. این مکمل به طور گسترده ای توسط ورزشکاران استفاده می شه که برای افزایش قدرت مهمه. مکمل های کراتین باعث افزایش سطح فسفات کراتین در عضلات میشه، ترکیبی غنی از انرژی شامل کراتین و فسفر که در طول تمرینات شدید، مانند افزایش سرعت یا بلند کردن وزنه های سنگین، ماهیچه ها را تحریک می کند و به آنها قدرت لازم را می دهد.

کافئین:

کافئین از دیگر مکمل های ورزشی است که مدت‌ های طولانی توسط ورزشکاران استقامتی برای افزایش عملکرد ورزشی در حال مصرف است. کافئین نه تنها باعث ارتقاء عملکرد در جلسات تمرینی صبحگاهی می‌شود بلکه باعث تأخیر خستگی در اثر تمرین طولانی مدت می‌شود.

همچنین کافئین موجب افزایش اکسیداسیون چربی می شود و مصرف آن ۶۰ دقیقه قبل از تمرین استقامتی موجب افزایش عملکرد می‌شود.

ویتامین D:

هدف کلیدی ویتامین دی کمک به تنظیم میزان کلسیم و فسفات در بدن است. بنابراین استخوان ها و عضلات را به خوبی تغذیه می کند. سطوح پایین این ویتامین می تواند باعث کاهش توانایی عضلات، استخوان ها و سیستم ایمنی بدن شود.

الکترولیت ها:

اکثر دوچرخه سواران به مصرف نوشیدنی های الکترولیتی و قرص ها عادت می کنند. الکترولیتها نمک و مواد معدنی هستند – سدیم، کلرید، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفات و بی کربنات. از دست دادن آب بدن از طریق عرق کردن و از دست دادن الکترولیت ها می تواند باعث کاهش عملکرد بدن شود، بنابراین برای جایگزینی آنها الکترولیت ها ضروری هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *