رفتن به محتوای اصلی
با ما در ارتباط باشید!
بهترین مکمل ها برای والیبالیست ها

بهترین مکمل ها برای والیبالیست ها

بهترین مکمل ها برای والیبالیست ها:

والیبال جزء ورزشهای پر تحرک و پر انرژیه و ورزشکاران این رشته باید حرکاتی سریع با پرش‏های بلند داشته باشن، شیرجه ‏های دقیق و تغییر مسیرهای ناگهانی و امتیاز کسب کنند. یکی از مهمترین شاخصه‌ های مفید در موفقیت یک والیبالیست تغذیه مناسب اوست. زیرا این ورزش علاوه بر فعالیت جسمی‌ زیاد به فکری باز و آماده نیازمنده که بدون یک رژیم غذایی اصولی و درست امکان پذیر نخواهد بود.

تغذیه پیش از آغاز بازی، باید سطح انرژی را در بدن ورزشکار به حداکثر ممکن برساند و بازیکن را برای انجام یک مسابقه نفس‌گیر آماده کند. پروتئین در حفظ انرژی جذب شده به بدن کمک می‌کند و روند گوارش را آهسته‌ تر و از بروز احساس خالی بودن معده در بازیکن جلوگیری بعمل می‌ آورد.

والیبالیست‌ های جوان همواره نیاز به انرژی بیشتری برای تقویت فرآیند رشد بدنی دارند. در برنامه آموزشی مرتبط با تغذیه، هیدارتهای کربن را نیز باید اضافه کنند.

در طی مسابقات فشرده، تیمی برنده خواهد بود که بتواند توان ورزشی خویش را تا آخرین روز بازی‏ ها حفظ نماید. بنابراین  یک رژیم غذایی درست بر کارآیی این ورزشکاران موثر بوده و در تامین مواد مغذی مورد نیاز عضلات، ترمیم بافت‏ های آسیب دیده و جایگزینی ذخایر انرژی به ویژه پس از پایان مسابقه موثر است.

مکملهای موثر برای این منظور:

  • پروتئین
  • کراتین
  • HMB
  • امگا 3
  • مولتی ویتامین

پروتئین:

پروتئین برای تعمیر عضلات بعد از ورزش و یا رقابت شدید ضروریه. اسید آمینه های  موجود درپروتئین ها بلوک های سازنده بدن برای ساخت عضلات بزرگتر و قویتر هستند. بدون مصرف پروتئین کافی، این پروسه نمی تواند رخ دهد. شیک های پروتئینی علاوه بر اینکه کالری مورد نیاز بدن را فراهم می کنند و بسیار مفید و موثر هستند در کاهش چربی هم کمک میکنند.

کراتین:

کراتین یک ماده مغذی قدرتمند است که از اسید آمینه گلیسین، ال- متیونین و ال-آرژینین مشتق شده است.

کراتین برای ورزشکاران سودمند است، زیرا قدرت رو زیاد میکنه، توده عضلانی رو افزایش میدهد و همچنین عملکرد ورزشی را زیاد میکند.

تحقیقات نشان می دهد افزایش استقامت، قدرت و عملکرد بدن؛ همه اینها به دلیل اینکه کراتین باعث افزایش کراتین فسفات در عضلات می شود که باعث بازسازی سریع تر انرژی بدن می شود.

HMB

ماده ای است که در سوخت و ساز آمینو اسید ضروری لوسین شرکت میکنه نقش مهمی در تنظیم شکست پروتئین در بدن داره.  یکی از محبوب ترین مکملهای ورزشیه که به افزایش توده عضلانی، قدرت و کاهش بافت چربی بدن در تمام رده های سنی کمک میکنه.

امگا 3

در حالی که همه امگاها سودمند هستند اسید های چرب امگا 3 برای ورزشکاران مخصوصا مهم هستند.

امگا 3 به ورزشکاران اجازه می دهد ریکاوری سریع، کاهش درد عضلانی، چربی سوزی، کاهش سرعت آسیب عضلات و حتی به کاهش سطح تری گلیسرید خون کمک می کند. علاوه بر این، آن را نیز به دلیل توانایی آن در بهبود عملکرد مغز، و همچنین توانایی آن در بهبود سلامت و عملکرد قلب و عروق می شناسند.

مولتی ویتامین:

مولتی ویتامین ها طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی را که برای فعالیت های روزمره بدن ضروری هستند تامین می کنند. تعداد کمی از مردم ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را از طریق رژیم های منظم روزانه خود دریافت می کنند. مصرف مناسب این مواد مغذی باعث افزایش استقامت، انرژی و ظرفیت هوازی می شود و ریکاوری رو بهبود می بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *