رفتن به محتوای اصلی
با ما در ارتباط باشید!
بهترین مکمل ها برای کشتی گیرا

بهترین مکمل ها برای کشتی گیرا

بهترین مکمل ها برای کشتی گیرا:

 

کشتی یه ورزش سخته که لازمه اون قدرت بدنی زیاد و سرعت و استقامت، مخصوصا برای حرکات آنی هست. شما باید یه رژیم غذایی متنوع با کربوهیدرات های پیچیده، پروتئین با کیفیت و چربی های سالم داشته باشید. همچنین باید مایعات رو به اندازه کافی بنوشید. برخی مکملا برای کشتی گیرا ایده آل هستن که در این اینجا به بررسی اونا پرداختیم:

  • پروتئین وی
  • کراتین
  • چای سبز
  • گلوتامین

پروتئین وی:

ورزشکارانی که تمرینات قدرتی انجام میدن باید 1.2 تا 1.4 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن داشته باشن. برای تامین نیاز های پروتئین، منابع پروتئینی کامل مانند مرغ، تخم مرغ، لبنیات کم چرب و سویا را بخورید. پروتئین آب پنیر (WHEY) ممکنه به شما در دستیابی به نیازهای پروتئین کمک کنه. علاوه بر این، مکمل پروتئین وی بعد از ورزش، میتونه ریکاوری عضله رو افزایش بده. تحقیقات منتشر شده در شماره ژوئیه 2008 “مجله علوم و پزشکی” جاناتان دی بوکی از دانشگاه استرالیای جنوبی فهمیدن که ورزشکارانی که 25 گرم پروتئین وی را بلافاصله بعد از تمرین مصرف میکنن رشد عضلات و توانایی شون خیلی بهتر میشه.

کراتین:

وقتیکه عضله تون رو برای مبارزه با حریف تون بکار میگیرید، مقدار قابل توجهی از انرژی استفاده میشه. کراتین یه ماده طبیعی در عضله است که مسئول تجدید ذخایر انرژیه. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند گزارش میده که مکمل کراتین میتونه قدرت و استقامت رو در ورزشکارا افزایش بده. UMMC توصیه میکنه که بین 2 تا 5 گرم کراتین مونوهیدرات در روز مصرف بشه. با این حال، افراد زیر سن 19 سال باید از مصرف کراتین خودداری کنن، زیرا ایمنی اون در افراد جوانتر نشون داده نشده.

 چای سبز:

بخش مهمی از کشتی رقابتی “سر وزن اومدنه” ینی اینکه شما بتونید وزن تون رو در حالت ایده آل نگه دارید و در یک وزن ثابت رقابت کنید. علاوه بر کاهش مصرف کالری و ورزش بیشتر، عصاره چای سبز به کاهش وزن کمک میکنه. عصاره چای سبز باعث افزایش تعداد کالری های سوزانده شده در استراحت میشه.

گلوتامین:

در دوران فشار تمرینی به هیچ وجه مصرف گلوتامین رو فراموش نکنید. این اسید آمینه از فراوان ترین و در عین حال از مهم ترین اسید آمینه های موجود در بافت عضلانیه که در تسریع روند ریکاوری و تشدید فرایند عضله سازی تاثیرات مهمی رو از خودش نشون میده. این اسید آمینه به راحتی میتونه عضلات رو از خطر تجزیه شدن پروتئین محافظت کنه و پدیده مخرب آتروفی عضلات رو به خوبی مهار کنه. این اسید آمینه که به شکل مکمل هم تهیه و عرضه میشه در افزایش حجم سلول ها و در تشدید سنتز پروتئین در عضلات نقش مهمی داره و خواص آنتی کاتابولیکی بسیار قدرتمندی هم داره.

گفته میشه که گلوتامین تاثیر قدرتمندی در افزایش میزان ترشح طبیعی هورمون رشد در بدن داره. لازم به توضیح نیست که تاثیر هورمون رشد در افزایش حجم و قدرت عضلانی و در تشدید فرایند چربی سوزی بر همه روشن و ثابت شده. مصرف مقادیر کافی از این اسید آمینه امکان و احتمال بروز این پدیده در بدن ورزشکارای رشته های قدرتی رو به حداقل ممکن میرسونه و از تخریب عضلات جلوگیری کرده و به ریکاوری سرعت میده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *