رفتن به محتوای اصلی
با ما در ارتباط باشید!
بهترین مکمل ها برای بازیکنان تنیس

بهترین مکمل ها برای بازیکنان تنیس

بهترین مکمل ها برای بازیکنان تنیس:

تنیس یه منبع عالی برای فعالیت بدنی و تعامل اجتماعیه. افراد مختلف در سطوح مختلف در این ورزش فعالیت میکنن. صرف نظر از سطح مهارت شما، مکملا ممکنه به محافظت از بدن شما در برخی از سایش و پاره شدن ها در حین بازی کمک کنه و میتونه به شما کمک کنه تا زندگی حرفه ای تون طولانی تر بشه.

  • کربوهیدرات ها
  • روغن ماهی
  • گلوکز امین
  • پروتئین

 

کربوهیدرات ها :

کربوهیدرات ها بهترین دوست یه ورزشکار هوازی هستن. کربوهیدرات ها به عنوان سوخت بدن هستن. استفاده بیش از حد از هر مکملی میتونه منجر به نتایج منفی بشه. این امر به ویژه در مورد کربوهیدرات ها اتفاق میافته، که اگه در مقدار زیاد و بدون فعالیت فیزیکی کافی مصرف بشه، میتونه باعث افزایش وزن ناخواسته بشه. با این حال، اگه شما در تمرینات تنیس خود جدی هستید و چندین بار در هفته برای ساعت ها بازی می کنید، مصرف برخی کربوهیدرات های اضافی میتونه یه ایده آل باشه. سعی کنید مکملایی مانند: کربوهیدرات های پروتئینی رو امتحان کنید تا مطمئن بشید که انرژی لازم برای تمرینات خود رو بدست میارید.

روغن ماهی:

در تنیس، شما بسیاری از حرکات ناگهانی توقف و شروع رو انجام میدید که میتونه در مفاصل شما مثل جهنم باشه. یکی از مزایای مکملای روغن ماهی کمک به مبارزه با التهابه. برخی از مکملای روغن ماهی، با ویتامین D یا مواد دیگه ای تریب شدن و میتونن به بدن شما کمک کنن تا به سختی ورزش کنید.

گلوکزامین:

سلاح دیگر در مبارزه با درد مفاصل ناخوشایند، گلوکوزامینه. گلوکوزامین کمک میکنه که غضروف مفصلی خودش رو در حالت کار خوب نگه داره. همونطور که سن شما بالا میره، سطح گلوکوزامین در بدن شما پایین تر میاد. بسیاری از ورزشکارا تصور میکنن که گلوکز آمین ترکیبی از گلوکز و اسیدآمینه است. در حالی که این تصور غلطیه.

گلوکزامین نوعی مکمله که در ترمیم غضروفهای آسیب دیده کمک شایانی میکنه. گلوکزامین رو به عبارتی پدر بزرگ مکملای غذایی ضروری برای مفاصل میدونن.

موارد مصرف گلوكزامين:

– صدمات و آسيب هاي غضروفي مفصلي در ورزشكاران.

– تسكين و درمان بيماري هاي تخريبي مفاصل مانند آرتروز.

– ساييدگي و صدا هاي مفصلي كه معمولأ در اثر كار زياد و فعاليت هاي سنگين ورزشي ايجاد ميشه.

پروتئین:

بعد از تمرین، یه ریکاوری سریع لازمه. برای تنیس بازا چون اغلب بین مسابقات تنیس زمان کمی وجود داره، بهتره یه پروتئین که قابلیت جذب سریع داره مصرف بشه. پروتئینی که به طور سریع جذب بشه و هضم اون رو آسون کنه و به ریکاوری عضلات کمک کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *