رفتن به محتوای اصلی
با ما در ارتباط باشید!
بهترین مکملها برای فوتبالیست ها

بهترین مکملها برای فوتبالیست ها

بهترین مکملها برای فوتبالیست ها

نیاز به مصرف مکملها در بین فوتبالیست ها به دلیل تاثیر مثبت اونا بر عملکرد و ریکاوری در تمرین، رو به افزایشه. با فرض بر اینکه شما یک رژیم غذایی سالم و متعادل رو رعایت می کنید، باز هم نیاز به مصرف برخی مواد مغذی، به شکل مکمل دارید. شکلات های پروتئینی، مکمل های پروتئینی و آمینو اسید ها بهترین مکملهای ورزشی هستند. بعد از تمرینات سخت و در مرحله ترمیم و ریکاوری، نیازمند مکمل های پروتئینی هستید. در اینجا مکمل های موثر و کارامد برای فوتبالیستها را معرفی می کنیم:

1- مکمل هایی که قدرت عضله سازی دارند

  • پروتئین وی
  • کراتین
  • هیدروکسی متیل بوتیرات HMB
  • آمینو اسیدهای زنجیره ای شاخه ای BCAA
  • بورون
  • کلستروم
  • کرومیوم

این محصولات به عنوان منبعی برای افزایش توده عضلانی هستند.

2- مکمل هایی که به فوتبالیست ها در افزایش انرژی کمک میکنند

  • مکملهای قبل تمرینی
  • کراتین مونوهیدرات
  • کارنیتین
  • کافئین
  • کربوهیدرات

3- مکمل هایی که سبب تقویت دستگاه ایمنی فوتبالیست ها می شود

بازیکنایی که با شدت زیاد فعالیت می کنن احتمال عفونت و بیماری در اونا زیاده. در هنگام تمرینات سخت هورمونهای استرسی افزایش پیدا میکنه و سبب کاهش توانایی دستگاه ایمنی در مقابله با عفونت میشه.

  • گلوتامین: یکی از محصولاتیه که باعث تقویت سیستم ایمنی میشه.
  • روی: تقسیمات سلولی و متابولیسم بستگی به مقدار روی کافی در بدن داره که این باعث ترمیم بافتها بعد از تمرین میشه. روی همچنین در تولید هورمونها که شامل تستوسترون هم میشه، نقش داره. این هورمون برای ساختن توده های عضلانی بسیار مهمه. آسیب هایی رو که ناشی از کم شدن اکسیدانه و در طول تمرین پیش میاد، کاهش میده که خیلی برای بافت عضله اسکلتی مهمه.

4- مکمل هایی برای سلامت مفاصل و استخوان ها:

  • کلاژن اکتیو پلاس
  • گلوکزامین
  • فلکس پاور
  • کندرویتین

پروتئین وی:

پروتئین ها بلوک های سازنده عضلات هستن. اگه شما به اندازه کافی پروتئین مصرف نکنید هیچوقت نمیتونید عضلات قوی و مستحکم بسازید. اگه تو زمین فوتبال و یا باشگاه تمرینات شدید و سختی انجام میدید، نتیجه اون شکستن فیبرهای عضلانی در بدنه و برای ترمیم و بازسازی عضلات مصرف درست مواد مغذی بسیار مهمه. این به این معنیه که شما باید پروتئین مصرف کنید، که یکی از اصلی ترین مواد مورد نیاز برای رشد و ترمیم ماهیچه است.

کراتین:

ممکنه شما به حدی از ناتوانی در تمرین برسید، که دیگه قدرت ادامه دادن تمرین رو نداشته باشید. اینجاست که کراتین به کمک شما میاد. کراتین، استقامت و قدرت شما رو افزایش میده و همچنین باعث افزایش رشد عضلات میشه. مصرف این مکمل در زمانی که در یک سایز گیر کردید توصیه میشه.

HMB:

مکملی فوق العاده برای افزایش رشد عضلات و جلوگیری از تخریب عضلات در اثر فعالیت های شدیده. این مکمل متعلق به خانواده اسیدهای چرب زنجیره ای هست و همانند ویتامین ها در بدن تاثیر میگذاره . اچ ام بی بسیار کم در بدن یافت میشه در واقع از واکنش آمینو اسیدهای شاخه ای در بدن تولید میشه. اضافه کردن اچ ام بی به رژیم غذایی باعث رشد سریع عضلات و ذخیره پروتئین و کاهش بافت چربی میشه.

BCAA:                                                                                                                                                                        

آمینو اسیدهای زنجیره ای شاخه ای بی سی ای ای، طبق تحقیقات متشکل از اسید آمینه های لوسین، ایزولوسین و والین هستند که اثرات آنابولیکی و ضد کاتابولیکی دارن. در عضلات اسکلتی و قلبی افزایش غلظت این سه اسید آمینه شاخه دار یا لوسین به تنهایی، باعث بروز افزایش ذخایر تمامی آمینو اسید های تحریک کننده ساخت پروتئین شده و مانع تخریب پروتئین ها میشن.

کراتین مونوهیدرات: به شما قدرت زیادی میده. این عنصر همچنین به پمپ عضله کمک میکنه.

کراتین یکی از موثرترین مکمل های بازاره. برای افزایش قدرت و سایز و استقامت بدنی از اون استفاده میشه. مصرف فقط ۵ گرم کراتین در روز میتونه تاثیرات مثبتی روی تمرینات و افزایش وزن به شما بده. کراتین تاثیر زیادی روی تولید انرژی میگذاره. کراتین همچنین باعث نگهداری آب بیشتر در ماهیچه ها میشه و باعث میشه بزرگتر به نظر برسند. این مکمل یکی از بهترین مکملها برای افزایش سایز و استقامت بدنه، البته برای کسانی که تمرینات منظم انجام میدن.

کارنیتین:         

کارنیتین یک اسید آمینه است که به طور طبیعی در بدن تولید میشه. ال کارنیتین برای کسانی که سطح کارنیتین بدنشان به دلیل اختلالات ژنتیکی و استفاده از داروهای خاص پائینه، تجویز میشه.

محل ساخت ال کارنیتین در بافت عضلات و کبد است. این ماده اسید های چرب رو به محل اکسیداسیون نهایی در میتوکندری میبره و در اونجا انرژی ذخیره شده آزاد میشه. ال کارنیتین آزادسازی اسید های چرب موثر رو تضمین میکنه که دوباره به شکل تری گلیسرید ذخیره نشن و در نتیجه حجم بافت چربی بالا نره.

از فواید ال-کارنیتین میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش وزن و بافت چربی بدن
  • افزایش مقاومت سیستم دفاعی بدن
  • افزایش ظرفیت تمرینی بدن

کافئین:

همه به تقویت کننده احتیاج دارن و کافئین یه تقویت کننده قوی و موثره. قبل از تمرین اونو استفاده کنید تا مطمئن شید انرژی لازم برای یه تمرین سخت رو دارید.

گلوکزامین:

وقتی فوتبال بازی می کنید فشار فوق العاده ای به مفصل شما وارد میشه. وقتی میدوید و تغییر مسیر دویدن میدید و تکل میرید مصرف گلوکزامین اهمیت پیدا میکنه. این ماده جزء اصلی غضروف و بافت بین مفاصل شماست که در هنگام حرکت ضربه ها رو جذب میکنه. بنابراین اگه فعال هستید و تمرینات منظمی انجام میدید گلوکزامین برای شما خیلی مهمه.

فواید آن شامل:

  • به عملکرد مناسب غضروف مفصلی کمک می کنه
  • منجر به بهبود سریعتر پس از جراحات، مصدومیت و حتی بعد از جراحی میشه
  • به عنوان یک سپر عمل میکنه که مفاصل، غضروف و رباط شما را محافظت میکنه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *