رفتن به محتوای اصلی
با ما در ارتباط باشید!
بهترین مکمل ها برای بدنسازان

بهترین مکمل ها برای بدنسازان

بهترین مکمل ها برای بدنسازان:

هزاران مکمل بدنسازی معرفی و آزمایش شده اند، مکمل های بدنسازی به دو روش استفاده میشن:

  • قبل از تمرین، برای بهبود عملکرد ورزشی در هنگام افزایش انرژی و استقامت.
  • بعد از تمرین، به سرعت به بهبود و ترمیم و کاهش درد عضلانی کمک میکنه.

بدنسازا دلایل بیشتری برای مصرف مکملا نسبت به افراد عادی دارن. چرا؟ برای بلند کردن وزنه های سنگین به نیرو و استقامت بدنی زیادی احتیاج دارن و همچنین به مواد مغذی بیشتر. از بین این مکملا منتخبی از پر کاربردترین و موثرترین ها رو در اینجا توضیح میدیم:

  • ویتامین
  • چربی سوز
  • وی پروتئین
  • نوشیدنیهای قبل از تمرین
  • کراتین منوهیدرات
  • بارهای مغذی
  • گلوتامین
  •  BCAA
  • HMB
  • بتا-آلانین
  • مولتی پروبیوتیک

 

 – ویتامین­ های تقویتی مفاصل (مکملایی برای تقویت مفاصل و استخوان ­ها)

– ویتامین­ های تقویت­ کنندۀ مفاصل می­تونن مزایای بسیار زیادی برای شما داشته باشن که شامل:

  • محافظت از مفاصل
  • روانکاری مفاصل
  • کاهش درد مفاصل
  • کاهش خطر آسیب­ دیدگی
  • امکان انجام فعالیت ورزشی در سنین بالا
  • محافظت از سلامت و تندرستی کل بدن

ویتامین D یکی از این مکملاست:

همه ما میدونیم ویتامین D از نور خورشید میاد. اما از کجا میدونید مقدار کافی رو دریافت میکنید یا نه؟ اگه شما مانند ۹۵% جمعیت باشید این مقدار از نور خورشید رو دریافت نمیکنید. این ویتامین نقش مهمی در جذب کلسیم داره. برای جبران کمبود این ویتامین در بدن میتونید از مکملای ویتامین D استفاده کنید.

چربی­ سوزها / چربی­ سوزهای حرارت زا

چربی­ سوزها یکی از بهترین مکمل­ا برای بدن‌سازیه، چون به شما کمک می­ کنه تا علاوه بر حفظ تودۀ عضلانی، چربی ­ها رو آب کنید. برخی از مزایای استفاده از چربی­ سوزها ایناست:

  • افزایش متابولیسم بدن
  • مصرف بیشتر کالری
  • افزایش فعالیت­ های ترموژنیک
  • کاهش وزن
  • سوزاندن چربی ­ها
  • بهبود شکل عضلات
  • کمک به کاهش چر و حفظ تودۀ عضلات

همونطور که می بینید این محصولات مزایای فراوانی دارن و می­تونن به شما کمک کنن بدن خوش ­فرمی داشته باشید و اون رو به همه نشان بدید.

وی پروتئین:

اکثر بدنسازا به شدت به پودر پروتئین وابسته هستن تا بتونن مقدار پروتئین لازم رو بدست بیارن. برای بدست آوردن وزن مورد نظرشون، پودر پروتئین نه تنها به بدنسازا کمک میکنه به بدن ایده آل خودشون برسن، بلکه کمک میکنه تا یه سیستم ایمنی قوی و پوست سالمتر داشته باشن. علاوه بر این به افزایش قدرت عضلات و توده عضلانی کمک میکنه.

این مکمل معمولا به صورت پودر خریداری میشه که میشه با اضافه کردن آب یا شیر یا آب میوه یه شیک پروتئینی خوب داشته باشیم.

 نوشیدنی های قبل تمرینی:                                                                                        

این نوشیدنیها انرژی زا هستن و شامل یک یا چند محرک هستن مانند ردویلر از برند الیمپ. این نوع مکملا به بدنسازا کمک میکنن سطح انرژی قبل و بعد از تمرین متعادل بشه. این مکملا شامل: کربوهیدرات ها، پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی، کراتین و اسید آمینه هستن.

 

کراتین مونوهیدرات:

این مکمل حجم دهنده عضلات در بدنسازیه که از لحاظ علمی مورد تحقیق قرار گرفته و اثبات شده که باعث افزایش و بهبود عملکرد کلی در بدنسازا میشه. کراتین یه ماده طبیعیه که در بسیاری از غذاها مثل: ماهی تن و شاه ماهی و گوشت گاو پیدا میشه.

 

بارهای مغذی:

پروتئین بارهای مغذی، برای ورزشکارا و بدنسازا خیلی مهم هستن. برای کسانیکه وقت ندارن در روز ۶ وعده غذا بخورن و یا زندگی شلوغی دارن. انواع مختلفی از شکلات بارهای مغذی وجود دارن:

برخی از این بارها شکلات بارهایی با پروتئین بالا، بارهای لاغری و بارهای انرژی هستند.

 

گلوتامین:

یه مکمل بسیار مهم برای بدنسازاست، چون این مکمل کمک میکنه به توانایی بدنسازا برای ترشح هورمون رشد که باعث رشد عضلات و متابولیسم چربی های بدن میشه. بدنسازا از این مکمل برای کاهش وزن بدون از بین بردن عضلات خود استفاده میکنن. ال-گلوتامین فراوان ترین اسید آمینه آزاد در پلاسما و عضلات انسانه. این محصول به ویژه برای افراد فعال و ورزشکاران طراحی شده.

BCAA:                                                                                                                                                                            

اسیدهای آمینه سنتز پروتئین رو تقویت میکنن، بنابراین به بدن شما برای مصرف بیشتر پروتئین برای رشد و ترمیم عضلات کمک میکنن. افزایش میزان آمینو اسیدهای خون علاوه بر مصرف غذاهای پر پروتئین میتونه به دلیل افزایش میزان هورمون رشد و انسولین باشه. افزایش این هورمون ها در حالیکه باعث افزایش آمینو اسید میشن، همزمان سبب کاهش کاتابولیسم عضله شده و موجب افزایش پاسخ های آنابولیکی نیز میشن. در نتیجه آمینو اسیدهای BCAA، عضله سازی را تسریع میکنن.

HMB:                                                                                                                                                        

هیدروکسی بتا متیل بوتیرات در بدن بسیار کمه و این ماده از واکنش آمینواسیدهای BCAA تولید میشه. این محصول برای افزایش رشد عضلات و جلوگیری از تخریب عضلات در اثر فعالیت های شدید استفاده میشه و اضافه کردن HMB به رژیم غذایی باعث رشد سریع عضلات میشه و همچنین ذخیره پروتئین رو زیاد میکنه و بر کاهش بافت چربی تاثیر زیادی داره.

بتا آلانین:                                                                                                                           

بتا آلانین یه اسید آمینه غیر ضروریه و این به این معنیه که بدن میتونه خودش این اسید آمینه رو بسازه. بدن بتا آلانین رو با اسید آمینه ضروری ال هیستیدین ترکیب میکنه و به شکل مولکول کارنوزین در ماهیچه و مغز ذخیره میشه. یکی از کارهای مهمی که این مولکول در بدن انجام میده به عنوان تنظیم کننده سطح اسیدیته در عضلات کار میکنه. وجود مقدار مناسب کارنوزین در بافت های ماهیچه ای موجب متناسب شدن موثر PH ماهیچه ها و در نتیجه بهبود عملکرد اونا میشه. مصرف مرتب این ماده باعث کاهش احساس خستگی و کوفتگی در ماهیچه ها و افزایش توان انجام تمرینات سنگین میشه.

مولتی – پروبیوتیک:

شما غذا میخورید و سایز اضافه می کنید و قوی تر میشید. اما چه اتفاقی میافته اگر غذایی که مصرف میکنید به خوبی هضم نشه؟ تمام تلاش و وقت و پولی که برای استقامت بیشتر صرف میکنید هدر میره. مولتی پروبیوتیک حاوی میلیون ها میکرو ارگانیسمه که در شکم و جداره روده پیدا میشه. شاید زیاد جالب نباشه ولی این میکرو ارگانیسم ها واقعا میتونن در هضم و شکستن مواد غذایی و همچنین جذب بیشتر مواد مغذی در بدن موثر باشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *